اعتراضات نیجریه: تجزیه و تحلیل تصاویر دوربین مدار بسته از دروازه عوارض لکی س questionsالات جدیدی را در مورد تیراندازی ایجاد می کند

خبرهای روز جهان

فیلم دوربین امنیتی مشرف به دروازه عوارض در لاگوس ، نیجریه در جلسه روز شنبه هیئت قضایی هشت نفره تشکیل شد که برای تحقیق در مورد خشونت پلیس و گروه ویژه ضد سرقت که اکنون منحل شده است – تمرکز اصلی هزاران نفر – اعتراضات شدید در شهر که تقریباً دو هفته در ماه اکتبر ادامه داشت.

این هیئت همچنین توسط دولت ایالتی لاگوس متهم شده است که تیراندازی معترضان به دروازه عوارض لکی را در عصر 20 اکتبر و در ساعات اولیه 21 اکتبر بررسی کرده است.

CNN پیش از نشست روز شنبه هیئت مدیره ، یک نسخه از تصاویر دوربین مداربسته را به دست آورد و آن را با تصاویر تأیید شده منتشر شده به عنوان بخشی از تحقیقات هفته گذشته در مورد وقایع در ورودی عوارض مطابقت داد.

این فیلم موید زمان گزارش شده CNN در مورد شلیک گلوله های ارتش است. همچنین نشان می دهد سربازان به معترضین نزدیک می شوند و شلیک می کنند.

آنچه که بیش از همه قابل توجه است آنچه در این زمینه از دست رفته است.

در ساعت 6:47 بعدازظهر ، لحظه ای که CNN ویدیویی از ارتش دارد که مستقیماً به سمت معترضین شلیک می کند ، دوربین نظارتی از منطقه دور می شود.

شرکت امتیاز Lekki (LCC) ، شرکتی که در یک مشارکت دولتی و خصوصی از دروازه عوارض بهره برداری می کند ، می گوید که کارکنان آن قبل از اجرای قانون منع رفت و آمد عصرانه ، توسط فرماندار ایالت ، به خانه اعزام شدند.

دوربین مداربسته قبل از تغییر شکل و تلاش برای تمرکز ، به سمت چپ حرکت می کند و کج می شود. مشخص نیست که آیا دوربین به عمد دور می شود یا اینکه ظرف جدا شده توسط اپراتور دوربین مدار بسته انتخاب ضعیفی است.

LCC قبلاً در 3 نوامبر در پنل شهادت داده بود كه ضبط در حدود ساعت 8 شب متوقف شد زیرا در آن دستکاری شده بود.

این تصاویر نظارتی یک بار دیگر س aboutالاتی را درباره تحقیق در مورد آنچه در اعتراض به درب ورودی عوارضی لکی رخ داده است ، به وجود می آورد – و اینکه چرا فیلم نظارت از عصر تصویر کامل تری ارائه نمی دهد.

پس از تحقیقات CNN ، ایالات متحده و انگلیس از نیجریه خواسته اند که تحقیق و بررسی آن را آزاد و منصفانه اعلام کند.
تحقیق کامل را بخوانید و تماشا کنید

روز دوشنبه ، پارلمان انگلیس در مورد دادخواست برای تحریم دولت نیجریه و نیروی پلیس نیجریه (NPF) در مورد نقض حقوق بشر بحث و گفتگو کرد.

دفتر امور خارجه همچنین بیانیه ای منتشر كرد و در این باره گفت: “وزیر امور خارجه واضح بوده است كه دولت نیجریه باید گزارشهای مربوط به وحشیگری نیروهای امنیتی را فوراً تحقیق و مسئولین را به بازخواست برساند.

“مهم است که پلیس در نیجریه به حقوق بشر احترام بگذارد. ما برای حمایت از اصلاحات برای اطمینان از این اتفاق با نیجریه کار کرده ایم.”

پلیس گفت که تا بعد از تحقیقات قضایی در این باره توضیحی نمی دهد. با این حال ، در توئیتی در اوایل ماه نوامبر ، تیراندازی به معترضان را تکذیب کرد.

“… افسران پلیس ما هرگز به استفاده از زور غیرقانونی یا شلیک به معترضین که در گزارش ادعا شده است متوسل نشدند.”

از زمان تیراندازی ، که به جنبش اعتراضی در پرجمعیت ترین کشور آفریقا خاتمه یافت ، ارتش اظهارات بسیار جنجالی درباره نحوه تعامل با تظاهرکنندگان صلح آمیز ارائه داده است.

ارتش بارها گفته است سربازان مستقر در دروازه عوارض به هوا شلیک کرده اند و مستقیماً به معترضان حمله نکرده اند. ارتش به چندین درخواست CNN برای اظهار نظر پاسخ نداد. در توییتر ، بارها و بارها اخبار مربوط به تیراندازی را به عنوان “اخبار جعلی” مهر کرده است.

با این حال ، تصاویر رسانه های اجتماعی – که توسط مشاور خود ارتش روز شنبه به هیئت تحویل داده شد – حاوی یک شاهد عینی است که می گوید: “آنها به سمت معترضین تیراندازی می کنند”. به نظر می رسد این همان ویدیویی است که CNN در موقعیت جغرافیایی واقع شده است و در 20 اکتبر از هتل Oriental در نزدیکی Lekki گرفته شده است.

روز شنبه ، سرتیپ احمد تایوو ، سخنگوی ارتش ، نیز با گفتن اینکه ارتش شب ها به دورهای واقعی مجهز شده بود ، با شهادت قبلی هیئت قضایی مخالفت کرد.

“برای محافظت از نیرو ، در صورت حمله گلوله های زنده حمل می کردیم. اما سربازانی که تیم شلیک را تشکیل می دهند ، همانطور که در فیلم می بینید شلیک می کنند […] مجلات حمل شده به اتهام مهمات خالی را حمل می کرد. “

سرتیپ احمد تایوو در یک هیئت قضایی شرکت می کند که در مورد تیراندازی معترضان در لاگوس ، نیجریه ، در 14 نوامبر سال 2020 تحقیق می کند.

تحقیقات CNN براساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط کارشناسان بالستیک و گفتگو با منابع نظامی ، استفاده از مهمات زنده را در دروازه عوارض نشان داده است.

ارتش تأکید کرده است که فقط از موارد خالی استفاده شده است.

آدسینا اوگانالانا ، وكیل مدافع برخی از معترضان “#EndSARS” در هیئت قضایی ، به CNN گفت كه معترض دیگری نیز اخیراً پس از كما بر اثر جراحات وارده در 20 اكتبر درگذشت.

اوگانانا گفت: “من یكی از آنها را دیدم كه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به ردینگتون (بیمارستان) منتقل شد.” “حدود … سه یکشنبه پیش ، من آنجا بودم و آنجا بود که این شخص از ناحیه سر شلیک کرد. او اکنون مرده است.”

“چه جاهایی در مغز کسی جای می گیرد و در آنجا می ماند و او را به کما می فرستد و می کشد؟”

CNN نتوانسته است به طور مستقل مرگ این فرد را تأیید کند.

روز شنبه ، سرتیپ تایوو بار دیگر هرگونه مسئولیت ارتش در مورد مرگ معترضان را رد کرد و گفت که یکی از این کشته ها ناشی از “ضربه شدید صاف به سر در Admiralty Way بود … 3 کیلومتر دورتر از دروازه عوارض لکی. و نفر دوم در یابا. “

وی گفت: “هیچ ارتباطی با دروازه عوارض لکی نداشت.”

در پاسخ به تحقیقات CNN ، دولت نیجریه گفت که این سازمان خبری باید مورد تحریم قرار گیرد و ادعا کرد که از فیلم های دکترا استفاده شده است و گزارش ها را “اخبار جعلی” و “اطلاعات نادرست” توصیف کرده است.
نیجریه CNN را به تحریم تهدید می کند اما هیچ مدرکی ارائه نمی دهد تحقیقات دروازه عوارض لکی نادرست است

سخنگوی شرکت گفت ، CNN در کنار تحقیقات خود ایستاده است.

سخنگو از طریق ایمیل گفت: “گزارش ما با دقت و موشکافی تحقیق شده است و ما در کنار آن ایستاده ایم.”

وزارت اطلاعات نیجریه در نامه ای خطاب به CNN در 23 نوامبر ، خواستار تحقیقات داخلی در مورد گزارش CNN ، به عنوان “نوعی اصلاح” و “تعیین اینکه آیا استانداردهای اساسی روزنامه نگاری را برآورده می کند”. وزیر در این نامه افزود: “دولت فدرال حق هرگونه اقدامی را در چارچوب قوانین خود برای جلوگیری از تشدید CNN در بحران #EndSARS محفوظ می دارد.”

گزارش CNN 19 نوامبر شامل عکس ها و فیلم هایی از تیراندازی با اسلحه ، مجروحان و قربانیان بود. فیلم ها ، که از چندین شاهد عینی و معترض به دست آمده است ، در مصاحبه ها و با استفاده از مهر زمان و سایر داده ها از پرونده های رسانه تأیید شده است.
تحقیق کامل را بخوانید و تماشا کنید

اوگونالانا ، وكیل وكالت برخی از معترضان ، گفت: مداركی كه ارتش همچنان به هیئت قضایی ارائه می دهد ، دفاعیات خود را تضعیف می كند.

اوگولانا گفت: “در میان مردم من یک ضرب المثل وجود دارد.” “آنها می گویند زنبور در حال انکار است ، مورچه سیاه بزرگ معروف به نیش وحشتناک خود در انکار است ، اما در اینجا چهره کشاورز بسیار متورم است.”