اسلحه سازی تصویر بانوی اول

خبرهای روز جهان

نقش بانوی اول ایالات متحده یکی از بارزترین مناصب عمومی در جهان است. از لحظه شمارش آرا و غالباً در طول مبارزات انتخاباتی در ماه های گذشته ، همسر رئیس جمهور تازه منتخب به کانون توجهات کشیده می شود و در آنجا برای مدت دوره ریاست جمهوری خود باقی می ماند.

در طول تاریخ ، ما شاهد گستردگی و عمق مراقبتی بوده ایم که توسط زنانی که تاکنون این سمت را بر عهده داشته اند ، تحمل نشده است. بانوی اول از نحوه رفتار او ، از ویژگی های ظاهری ، تا نحوه انتخاب لباس پوشیدن توسط مردم ، رسانه ها و اطرافیان وی در صحنه سیاسی کاملاً مورد بررسی قرار می گیرد. و این حتی قبل از آن است که مردم ارزیابی کنند کارهایی که انتظار می رود وی به عنوان یک کارمند عمومی بدون مزد و غیررسمی انجام دهد.

بسیاری از بانوان اول درخشش گرم مورد تحسین عمومی را احساس کرده اند ، تنها زمانی که تصمیم گرفته شود متناسب با تصویری که برای او ایجاد شده است سریعاً سوسو می زند.

تصویر ، در این مورد ، فقط مربوط به لباس و ظاهر نیست ، بلکه یک مفهوم ظریف تر از تصوری است که تصور می کند ایجاد می کند. هوایی در اطراف اوست که هم از خصوصیات جسمی و هم از خصوصیات شخصی تشکیل شده است. و تعدادی از بانوان اول قربانی جنبه هایی از تصویر خود شده اند که بسته به جمعیت تماشایی ، هم جشن گرفته و هم تسلیح شده است.

در “بانوان اول” ، یک مجموعه مستند که اکنون از CNN پخش می شود ، شاهد اجرای این تناقض در شش دوره ریاست جمهوری هستیم. این داستان ها یادآوری مداومی را ارائه می دهند که تصویر عمومی یک زن با موفقیت او و میزان احترامی که از دنیای خارج برای او قائل است رابطه ای جدایی ناپذیر دارد.

من نیز به عنوان یک زن سیاه پوست می دانستم اگر از من به عنوان خودنمایی و بالا بودن تصور می شود ، مورد انتقاد قرار می گیرم و اگر خیلی راحت باشم نیز مورد انتقاد قرار می گیرم.

میشل اوباما

بنابراین ، چرا صداهای انتقادی بارها و بارها چنین قضاوت غیرمستقیمی را درباره این زنان انجام می دهند؟ لیا رایت ریگور ، استاد مدرسه هاروارد کندی ، پاسخ او را در اوایل اپیزود درباره میشل اوباما ارائه می دهد: منظور از خانم های اول “نمایندگی خود بهتر آمریکایی ها” است.

وقتی آمریکایی ها اولین رئیس جمهور سیاه خود را در سال 2008 انتخاب کردند ، اولین بانوی اول سیاه پوستان این کشور میشل اوباما ، از نظر بسیاری از طرفداران پرستش ، نمادی از امید ، فرصت و تغییر بود. دختران و زنان در سراسر جهان به دنبال این زن باهوش و مصمم اهل South Side شیکاگو بودند که اکنون در معروف ترین خانه آمریکا زندگی می کند.

میشل اوباما در فوریه 2009 برای پرتره رسمی خود در اتاق آبی کاخ سفید عکس گرفت.

میشل اوباما در فوریه 2009 برای پرتره رسمی خود در اتاق آبی کاخ سفید عکس گرفت. اعتبار: جویس N. Boghosian / کاخ سفید / گتی ایماژ

اما منتقدان او عقیده و قدرت شخصیت وی متفاوت بودند و آنها از معرفی عقاید نژادپرستانه و تبعیض نژادی خود هراسی نداشتند. در مسیر مبارزات انتخاباتی او را “عصبانی” خطاب کردند و عشق و وفاداری او به آمریکا زیر سوال رفت.

در طی چند ماه نخست ریاست جمهوری اوباما ، تمایل وی به ظاهر بدون آستین نیز انتقادات خارق العاده ای را به همراه داشت. این پدیده ای بود که رابین گیوهان ، سردبیر مد برنده جایزه پولیتزر و منتقد کل روزنامه واشنگتن پست ، طی مصاحبه ای با “بانوان اول” به یاد آورد.

وی در این قسمت درباره اوباما گفت: “مردم در آغوش او صفر شدند زیرا آنها آغوش دختری شكننده نبودند كه وایت بود.” “غیر سفید پوستان آمریکایی سالهاست که به یک بانوی اول سفیدپوست نگاه می کنند و هنوز هم می توانند بگویند که او نماینده آنها است. اما من فکر می کنم که نگاه کردن به یک بانوی اول سیاه پوستان و دیدن خود در در عوض ، آنها به سادگی او را به عنوان یک بیگانه می دیدند. ”

در مقابل ، جکی کندی بیشتر بخاطر زیبایی و سبکش بت شده بود. در حالی که او به دلیل سلیقه گران قیمتش در مبارزات انتخاباتی با انتقاداتی روبرو می شد ، از همان لحظه ای که در روز تحلیف با کلاه قرمزی که اکنون نمادین به صحنه آمد ، کندی بانوی اول مد شد. در سن 31 سالگی – به اندازه کافی جوان که دختر مامی آیزنهاور در حال عزیمت باشد – او همچنین به عنوان نمادی از جوان سازی جوانی دیده می شد. تورستون کلارک ، مورخ ، در کتاب 2004 “از او نپرس” نوشت: “او برای مراسم تحلیف همسرش مانند” گلبرگ زرق و برق دار در دسته گل خزدار “در Capitol Hill ظاهر شد.
جکی کندی در روز تحلیف سال 1961.

جکی کندی در روز تحلیف سال 1961. اعتبار: لئونارد مک کامب / مجموعه تصاویر LIFE / گتی ایماژ

و همانطور که روزنامه نگار اوان توماس هنگام مصاحبه با سریال CNN خاطرنشان کرد ، وی “جایزه عالی تاسیس WASP بود”.

توماس افزود: “او همچنین می دانست خانواده کندی از او استفاده می کنند.” “او یک بار گفت ،” خانواده با من مثل یک چیز رفتار می کنند. مثل یک دارایی. مثل رود آیلند “.

طراح پشت کلاه نمادین جیکی کندی اعتبار: فیلم های CNN / هالستون

میراث پیچیده

اگر تاریخ متفاوت بازی می کرد ، میراث جکی کندی ممکن بود به داستان یک شی زیبا با طراوت برای طراحی داخلی خلاصه شود (او بیشتر وقت خود را در کاخ سفید به بازسازی محل اقامت رسمی اختصاص داد). اما به طرز غم انگیزی ، او این فرصت را داشت تا به جهانیان نشان دهد آنچه در روز ترور شوهرش از آن ساخته شده است. ساعاتی پس از آنکه رئیس جمهور کندی در کنار او مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، او تصمیم بزرگی گرفت: دوباره با همان لباس صورتی آغشته به خون که در هنگام حمله بر تن داشت ، روبرو شود و به کارمندان خود معروف بگوید: “من می خواهم آنها ببینند که آنها چه چیزی را دیده اند برای جک انجام شده است. “

رئیس جمهور جان اف کندی و همسرش جکی در 22 نوامبر 1963 ، درست بعد از ورود آنها به فرودگاه برای عبور سرنوشت ساز از طریق دالاس.

رئیس جمهور جان اف کندی و همسرش جکی در 22 نوامبر 1963 ، درست بعد از ورود آنها به فرودگاه برای عبور سرنوشت ساز از طریق دالاس. اعتبار: Art Rickerby / مجموعه تصاویر LIFE / گتی ایماژ

این یک لحظه فاجعه بار در تاریخ آمریکا بود. و همچنین یک نمونه ویرانگر از قدرت لباس بود: یک لباس می تواند پیامی ارسال کند.

در خاطرات میشل اوباما با عنوان “شدن” ، بانوی اول سابق با بیان اینکه برای حضور در صحنه های عمومی خود به طول می کشد ، می تواند به همسرش نگاه نکند: “گاهی اوقات آه می کشیدم ، باراک را می دیدم که همان لباس تیره را می کشد او از کمد لباسش بیرون آمد و بدون نیاز به شانه به محل کار خود رفت. ” “بزرگترین توجه مد او برای یک لحظه عمومی این بود که آیا کت و شلوار کت و شلوار خود را روشن یا خاموش باشد. کراوات یا کراوات نداشت؟”

وی همچنین در مورد چالش های خاصی که به عنوان یک آمریکایی آفریقایی تبار با آن روبرو بود بحث کرد. “به عنوان یک زن سیاه پوست ، همچنین ، من می دانستم که اگر من را به عنوان خودنمایی و بالا بودن تصور می کنند ، مورد انتقاد قرار می گیرم ، و اگر خیلی راحت باشم نیز مورد انتقاد قرار می گیرم. بنابراین آن را مخلوط کردم. دامن سطح بالای مایکل کورس با یک تی شرت از Gap. من یک روز چیزی از Target و روز دیگر Diane von Furstenberg را پوشیدم. “

او می دانست که جامعه برای او خم نخواهد شد. بنابراین ، در اقدامی که یک باره الهام بخش و غم انگیز بود ، او به تناسب جامعه خم شد.

اما در نهایت میشل اوباما پیروز شد. میراث لایه ای او ، که توسط کار او در مورد مسائل مربوط به بهداشت ، آموزش و نژاد تعریف خواهد شد ، همچنین اذعان می کند که چگونه با کمال لطف از پلت فرم خود برای جشن گرفتن از طراحان مد متنوع و جوان در کنار مجموعه ثابت تر استفاده کرد. او جیسون وو ، پرابال گورونگ و تریسی ریز را پوشید و لحظه ای را در کانون توجه خود قرار داد و در نتیجه به حرفه آنها کمک کرد.

وی نوشت: “برای من ، انتخابهای من به سادگی راهی برای استفاده از روابط كنجكاوی من با نگاه عمومی برای تقویت مجموعه متنوعی از افراد تازه وارد بود.”

من به عنوان یک زن که برای ریاست جمهوری کاندیدا می شد ، این نشانه بصری را دوست داشتم که با مردان متفاوت هستم اما آشنا نیز هستم.

هیلاری کلینتون

میشل اوباما مانند جکی کندی ، این واقعیت را که وی مورد بررسی و تفکر قرار می گرفت ، برای هرچیزی که پوشیده بود ، تصور کرد و از آن به نفع خود استفاده کرد. این قدرت ، مسلماً محدود ، یکی از راههایی است که زنان در سیاست می توانند بیانیه ای بیاورند.

‘First Ladies’: مراسم تحلیف ریگان “بسیار هالیوودی” بود اعتبار: AFP / AFP / گتی ایماژ

انتظارات متناقض

نانسی ریگان هنگام ورود به کاخ سفید به عنوان یادگاری از هالیوود قدیمی دیده می شد. به گفته همه ، جشن های تحلیف در سال 1981 ، امور فاخر و پر زرق و برق بود. آخر هفته حدود 700 فروند هواپیمای شخصی به داخل شهر پرواز کردند و لباس ریگان – غلاف توری یک شانه از روی ساتن ابریشم ، ساخته شده توسط خانم جیمز گالانوس ، پیراهن محبوب جامعه ، جلوی نمایش را گرفت.

او و همسرش ، رئیس جمهور رونالد ریگان ، هر دو بازیگر سابق بودند که در دهه 1940 در لس آنجلس ملاقات کرده بودند و عشق آنها به یکدیگر مانند صفحه نقره بود. منتقدان او در ابتدا نگاه عاشقانه او به شوهرش را مسخره می کردند ، و آن را “نگاه” می نامیدند ، و او بیش از حد دهه 1950 بیش از حد همسر ، بیش از حد نگران دزدگیرها و چیزهای ظریف زندگی بود ، که با یک کشور در تضاد بود به رکود اقتصادی

نانسی و رونالد ریگان در 21 ژانویه 1985 در مراسم افتتاحیه در واشنگتن هیلتون حاضر می شوند.

نانسی و رونالد ریگان در 21 ژانویه 1985 در مراسم افتتاحیه در واشنگتن هیلتون حاضر می شوند. اعتبار: ایرا شوارتز / AP

اما ، در طول دوره هشت ساله ریاست جمهوری شوهرش ، او ثابت کرد که خودش چیزی بیش از تجسم منسوخ یک همسر ثروتمند حومه شهر است. به گفته پسر آنها ، ران ریگان ، که در این مجموعه مستند حضور دارد ، او می خواست رئیس جمهور “به عنوان چهره اصلی ، و او می خواست تهیه کننده / کارگردان پشت صحنه باشد.”

شاید این پیش درآمد کلینتونها بود که به نیمه شوخی با شعار “یکی را بخر یکی بی هزینه” تبلیغات می کرد. در واقع ، این کاملاً مستند است که هیلاری کلینتون غالباً مورد تمسخر عموم مردم آمریكا قرار می گرفت ، كه بخشی از آن به دلیل شخصیت زن شغلی اش بود. از قضا ، در حالی که ریگان به دلیل خانه داری دهه 1950 مورد انتقاد قرار گرفت ، به کلینتون گفته شد که او اهلی نیست کافی.

هیلاری و بیل کلینتون پس از رویداد رهبران تجارت دموکرات در سپتامبر 1998 کاخ سفید را ترک می کنند.

هیلاری و بیل کلینتون پس از رویداد رهبران تجارت دموکرات در سپتامبر 1998 کاخ سفید را ترک می کنند. اعتبار: دیوید هیوم کنرلی / بایگانی عکسها / گتی ایماژ

متجاوزان او را بسیار قدرتمند توصیف كردند تا بتواند عقب بایستد و اجازه می دهد شوهر سیاستمدار او عکسها را صدا كند و بسیار ضعیف است تا وقتی كه خیانت نمی كرد از او دور شود.

در بیشتر موارد ، او علیه این قضاوت ها تجمع کرد. لباسهای شلوار کلینتون به عنوان نشان او در آمد – این روش او برای یادآوری مردم است که او یک بانوی اول با مدرک حقوق ، شغل مستقل و در نهایت برنامه شخصی خود است ، که این امر را هنگام ترک کاخ سفید به عنوان سناتور نیویورک ثابت کرد ، نه مثل شوهرش بیکار. بنابراین ، هنگامی که پرتره رسمی او در سال 2004 منتشر شد ، البته کلینتون به تصویر کشیده شده بود که لباس شلوار مشکی امضا شده خود را پوشیده بود ، لباس دیگری برای اولین بار برای بانوی اول.
هیلاری کلینتون در حین تجمع در سینسیناتی ، اوهایو ، برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 از هواداران استقبال می کند.

هیلاری کلینتون هنگام راهپیمایی در سینسیناتی ، اوهایو ، برای انتخابات ریاست جمهوری خود در سال 2016 از هواداران استقبال می کند. اعتبار: جاستین سالیوان / گتی ایماژ

او در مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 برای انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر به جاده نگاه کرد. وی در کتاب خود “چه اتفاقی افتاد” توضیح داد: “من به عنوان یک زن کاندیدای ریاست جمهوری ، این نشانه بصری را دوست داشتم که با مردان متفاوت هستم اما آشنا نیز هستم.”

این تاکتیک نتیجه نداد. در طول یکی از زشت ترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده ، کلینتون بارها مورد انتقاد قرار گرفت. این بار او به اندازه کافی کاریزماتیک نبود ، سایه بود ، “دروغگو” بود.

اما آیا بزرگترین مسئله در واقع همان مسئله همیشه بود؟ یک بار دیگر ، چهره او متناسب با قالب نبود – زیرا رئیس جمهور قرار بود یک مرد باشد.

سریال اصلی “بانوان اول” CNN یکشنبه ها ساعت 10 شب به وقت ET تماشا کنید.