اسقف اعظم ویلتون گریگوری آماده شد تا اولین کاردینال آمریکایی آفریقایی تبار در تاریخ کاتولیک شود

خبرهای روز جهان

بعد از ظهر شنبه ، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، گریگوری از محله خود خارج می شود و به تاریخ می رود. در طی یک مراسم نصب که برای ساعت 4 بعدازظهر در رم برنامه ریزی شده است ، گریگوری اولین کاردینال آمریکایی آفریقایی تبار در تاریخ کاتولیک خواهد شد.
گریگوری یکی از 13 مرد – و تنها آمریکایی – خواهد بود که در مراسم شنبه به کالج کاردینال رسیده است. به گزارش واتیکان نیوز ، به دلیل شیوع ویروس کرونا ، دو اسقف در رم حضور نخواهند داشت ، دیگری اولین در تاریخ کلیسا است.

با توجه به نگرانی های پاپ در مورد کاتولیک هایی که در طول تاریخ به حاشیه رانده شده اند ، کاردینال های دیگری که به زودی قرار دارند شامل مردانی از رواندا ، برونئی ، شیلی و فیلیپین هستند.

گریگوری ، 72 ساله ، که قبلاً بالاترین رتبه در میان کاتولیک های آمریکایی آفریقایی-آمریکایی در تاریخ ایالات متحده است ، این هفته به CNN گفت که او مشغول دعا ، نوشتن تشریفات و نامه نگاری ها برای افراد خیرخواهانه و تأمل در نقش جدید خود بوده است.

گریگوری گفت: “مدتی است که خدا را برای این لحظه بی نظیر در زندگی من و زندگی کلیسا در ایالات متحده شکر می کنم.” “من امیدوارم که این نشانه ای برای جامعه آمریکایی آفریقایی است که کلیسای کاتولیک احترام ، احترام و احترام زیادی برای مردم ، برای افراد رنگین پوست من قائل است.”

به عنوان یک کاردینال ، گریگوری یکی از نزدیکترین مشاوران پاپ و تنها یکی از حدود 120 مردی است که پاپی بعدی را انتخاب خواهد کرد. قبل از اینکه فرانسیس سال گذشته گریگوری را به عنوان اسقف اعظم واشنگتن انتخاب کرد ، وی همچنین به عنوان اسقف در بلویل ، ایلینوی و در آتلانتا خدمت کرد. وی در شیکاگو از پدر و مادری متولد شد که کاتولیک نبودند ، اما هنگام تحصیل در یک مدرسه طایفه ای به کاتولیک گرویدند.

نمادگرایی انتخاب گریگوری

در ارتقا گریگوری به بالاترین درجات کلیسای کاتولیک ، فرانسیس همچنان توجه زیادی به پویایی نژادی در ایالات متحده دارد.

او از چندین اسقف اعظم عبور کرد که به طور سنتی برای ارتقا Gre گریگوری کاردینال می شدند. او همچنین آگوستین تیلتون را که در 1897 پس از تبدیل شدن به اولین کشیش آمریکایی آفریقایی تبار درگذشت ، یک قدم به قدمت مقدس منتقل کرد.

فرانسیس “مرگ غم انگیز” جورج فلوید ، سیاه پوستی را که در ماه گذشته در مینه سوتا توسط پلیس کشته شد ، محکوم کرد و از یک اسقف آمریکایی حمایت کرد که در اعتراض به زندگی سیاه پوستان اهمیت داشت زانو زد.

اوایل این هفته ، پاپ با بازیکنان NBA در واتیکان دیدار کرد و آنها را تشویق کرد که برای عدالت نژادی و برابری اقتصادی مبارزه کنند. (یک بازیکن فرانسیس را “فوق العاده لرز” توصیف کرد)
پاپ فرانسیس مرگ جورج فلوید را محکوم کرد ، ناآرامی های ایالات متحده را
در مصاحبه ای طولانی از کتاب که روز دوشنبه منتشر شد ، فرانسیس بار دیگر به مرگ فلوید پرداخت و آمریکایی هایی را که به دستور ماسک پوشیدن برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعتراض داشتند ، مورد سرزنش قرار داد.

فرانسیس در این کتاب گفت: “شما هرگز چنین افرادی را در اعتراض به مرگ جورج فلوید یا پیوستن به یک تظاهرات نخواهید یافت زیرا در این شهرها شهرهای پرجمعیتی وجود دارد که کودکان از نظر آب یا تحصیلات کمبود دارند ، یا خانواده های کاملی هستند که درآمد خود را از دست داده اند.” به نام “بیایید خواب ببینیم”.

پاپ ادامه داد: “در مورد چنین مواردی آنها هرگز اعتراض نخواهند كرد.” “آنها قادر به حرکت در خارج از دنیای کوچک منافع خود نیستند.”

آنتیا باتلر ، دانشمند دین در دانشگاه پنسیلوانیا ، گفت: تربیت فرانسیس در آرژانتین ، جایی که بیشتر زندگی خود را در آنجا زندگی می کرد ، به او دریچه ای برای نگرش های نژادی در قاره آمریکا می دهد.

باتلر گفت: “او از بی عدالتی های نژادی و برتری سفید بسیار آگاه است.” ”

باتلر ، که آمریکایی آفریقایی تبار است ، گفت که اگر همه گیری نبود ، برای نصب گریگوری در رم بود.

وی گفت: “برای كاتولیك های آفریقایی تبار آمریكایی این مسئله بسیار زیاد است.” “ما مدت ها منتظر یک کاردینال بودیم و این شناخت فداکاری هایی است که توسط مردم آفریقایی تبار در کلیسای کاتولیک انجام شده است.”

گریگوری: “ما بزرگترین درد را ندیدیم”

کلیسای کاتولیک از قبل به اسقف ها نمی گوید که آنها به کاردینال ارتقا می یابند ، بنابراین گریگوری خبر را از یکی از دوستانش در 25 اکتبر ، روزی که پاپ از رم اعلام کرد ، شنید.

و گرچه دلیلی برای جشن است ، اما اوج گرگوری تنها چند هفته پس از انتشار گزارشی نافذ واتیکان در مورد دلیل نادیده انگاشتن اتهامات سو abuse استفاده جنسی و رفتارهای نادرست سریال توسط اسقف اعظم سابق واشنگتن ، تئودور مک کارریک صورت گرفت.

حقایق نگران کننده در گزارش رسوایی جدید واتیکان

گرگوری این هفته به سی ان ان گفت: “این مربوط به ساختارهای کلیسا نیست ، بلکه مربوط به اشتباهات ، قضاوت های بد وحشتناکی است که کلیسا در عدم تمرکز بر روی افراد آسیب دیده انجام داده است.”

“ما آنقدر قصد داشتیم از روحانیون ، کشیشان یا اسقف مراقبت کنیم ، که نمی دیدیم بزرگترین دردی که متحمل شده توسط مردم آسیب دیده تحمل شود.”

گریگوری در حالی که در رم بود ، گفت که وی پاپ فرانسیس را که در مهمانسرای واتیکان که کاردینال به زودی در آن اقامت دارد ، ندیده و با او صحبت نکرده است.

اما روز شنبه قرنطینه گریگوری به پایان رسیده است. و انتظار طولانی مدت سیاه پوستان برای یک کاردینال سرانجام به پایان خواهد رسید.