استعفای رهبری زندان شهرستان فولتون، جورجیا، پس از مرگ زندانی و اتهام شرایط غیربهداشتی

خبرهای روز جهان



CNN

سه مقام در زندان شهرستان فولتون، جورجیا، در بحبوحه تحقیقات در مورد مرگ زندانی که خانواده‌اش می‌گویند در سلولی کثیف و پر از حشرات نگهداری می‌شد، کناره‌گیری کردند که «برای حیوان بیمار مناسب نبود».

دفتر کلانتری بدون نام بردن در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس زندان شهرستان فولتون و دو دستیار رئیس زندان به درخواست کلانتر پاتریک “پت” لابات طی جلسه کارکنان اجرایی در آخر هفته استعفای خود را ارائه کردند.

لبات در بیانیه روز دوشنبه با اعلام «تغییرات گسترده» در این مرکز گفت: «برای من واضح است که زمان آن فرا رسیده است، زمان گذشته برای تمیز کردن خانه.

این استعفا در حالی صورت می گیرد که خانواده لاشون تامپسون خواستار تحقیقات جنایی در مورد مرگ او در سپتامبر 2022 در زندان آتلانتا و ساختن یک مرکز جدید هستند.

خانواده تامپسون گفتند که مرگ او نتیجه شرایط غیربهداشتی در زندان و عوارض ناشی از نیش حشرات بوده است. سلولی که او در آن بود برای یک حیوان بیمار مناسب نبود. مایکل هارپر، وکیل خانواده هفته گذشته در حالی که عکس‌هایی در دست داشت که ظاهراً شرایط سلول زندان تامپسون را نشان می‌داد، گفت: این غیرقابل توجیه است و تاسف‌آور است.

“نحوه و علت مرگ توسط معاینه پزشکی شهرستان “نامشخص” ذکر شد. کلانتر شهرستان فولتون روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: تحقیقات کامل در مورد شرایط مربوط به مرگ آقای تامپسون آغاز شد.

در بیانیه آمده است که به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی بهداشتی، کلانتر نمی تواند هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی تامپسون در هنگام دستگیری، “یا تصمیماتی که او در مورد حق پذیرش یا امتناع از مراقبت های پزشکی گرفته است” به اشتراک بگذارد.

او در بیانیه روز دوشنبه گفت که لباط پس از بررسی شواهد اولیه جمع آوری شده در جریان تحقیقات داخلی، استعفای مقامات زندان را درخواست کرد.

«در مجموع، تیم اجرایی که در محل کار شده است، بیش از 65 سال تجربه مدیریت زندان و اجرای قانون دارد. وقتی در بهترین حالت از آن استفاده شود، این تجربه می تواند ارزشمند باشد. با این حال، می‌تواند خود را در معرض رضایت، رکود و رضایت از وضعیت موجود قرار دهد.»

علاوه بر این، دفتر کلانتری در حال بررسی همه گزینه‌های قانونی برای تغییر فروشندگان پزشکی و عقد قرارداد جدید با ارائه‌دهنده‌ای است که می‌تواند به طور مؤثر، پیوسته و دلسوزانه بهترین استاندارد مراقبت را ارائه دهد.

روز جمعه، کلانتری گفت که “چندین اقدام فوری” از جمله هزینه اضطراری 500000 دلاری “برای رسیدگی به هجوم ساس، شپش و سایر حیوانات موذی” در زندان انجام شده است. کلانتر گفت که روند انتقال بیش از 600 زندانی به سایر شهرستان ها “در تلاش برای کمک به کاهش ازدحام بیش از حد، با هزینه متوسط ​​حدود 40 هزار دلار در روز” نیز آغاز شده است.

هارپر، وکیل خانواده گفت تامپسون حدود سه ماه قبل از مرگش در زندان بود و در بخش روانپزشکی اسکان داده شد، زیرا از مشکلات روانی رنج می برد. او به اتهام ارتکاب جرم در بازداشت بود.

برادرش براد مک کری در کنفرانس خبری گفت که این مرد 35 ساله در وینتر هون فلوریدا به دنیا آمد و در سال های اخیر در آتلانتا زندگی می کرد. مک کری گفت تامپسون عاشق گوش دادن به موسیقی و آشپزی بود.

هنگامی که یک خبرنگار از او پرسیده شد با دیدن تصاویری از جسد برادرش و شرایط سلولش چه فکر می‌کند، مک‌کری گفت: «دل‌خراش بود زیرا هیچ‌کس نباید اینطور دیده شود. هیچ کس نباید آن را ببیند. اما اولین چیزی که به ذهنم رسید امت تیل بود.

دفتر کلانتر روز دوشنبه گفت که تحقیقات دفتر استانداردهای حرفه ای داخلی و تحقیقاتی که توسط اداره پلیس آتلانتا، که آژانس پاسخگو بود، در حال انجام است. در این بیانیه آمده است: “پس از تکمیل این تحقیقات، بسته کامل تحقیقاتی برای بررسی به اداره تحقیقات جورجیا تحویل داده خواهد شد.”

گزارش تحقیقاتی نهایی غم و اندوه خانواده را کاهش نخواهد داد یا عزیزانشان را برمی گرداند، اما امیدوارم و انتظار دارم که گزارشی کامل، دقیق و شفاف از حقایق مربوط به مرگ آقای تامپسون ارائه دهد تا همه موارد را ارائه کند. لبات در بیانیه گفت: پاسخ هایی که آنها به دنبال آن هستند و شایسته آن هستند.