اخراجی های ترامپ در خدمات کشوری و خارجی ممکن است در زمان بایدن شانس دوم پیدا کنند

خبرهای روز جهان

برخی از نام هایی که بایدن در حال حاضر شناور است ، فقط یک بالون آزمایشی است ، به منظور سنجش میزان آتش سوزی او از جمهوری خواهان و از صفوف دیگر دموکرات ها. جمع کنندگان سرمایه و حامیان اصلی نیز در تصمیم گیری ها نظر خواهند داد. و دیوان سالاران دولتی ، هرچند واجد شرایط باشند ، یک حوزه انتخابیه بایدن هستند و دموکرات ها از آنها خواستگاری کرده اند.

با این حال ، در میان مشاوران بایدن نیز ترجیح واضحی برای حرفه ای های شغلی وجود دارد که در دوران دولت ترامپ بیگانه شوند یا در طبل بنشینند. برخی از آنها به دلیل عدم وفاداری به ترامپ رفتند یا تبر گرفتند – “میهن پرستان” ، یک مشاور ارشد بایدن آنها را صدا کرد.

مشاوران ارشد بایدن هنوز در مورد افراد خاصی به عنوان کاندیداهای احتمالی مشاغل آزاد صحبت نمی کنند ، اما آنها به قول وی در مورد احترام به تجربه و تخصص خدمات ملکی و دیپلماتیک اشاره می کنند.

رونالد نویمان ، رئیس آکادمی دیپلماسی آمریکا و سفیر سابق شغلی ، در مورد وزارت امور خارجه به CNN گفت: “به تعداد مشخصی از افراد ارشد بسیار باتجربه در صورت کمبود نیاز است.” “و آنها به احتمال زیاد برخی از افراد را عقب می کشند و از آنجا که اکثر آنها افراد بسیار محترمی هستند ، به راحتی پیش خواهد رفت. اما همچنین به این بستگی دارد که افراد در این بین چه تاسیس کرده اند ، و آیا مشاغل خوبی دارند که خیلی خوب پرداخت می شود. برخی برمی گردند ، برخی دیگر حرکت می کنند. “

و تعداد زیادی از پناهندگان دولت ترامپ – به ویژه در زمینه های امنیت ملی ، اجرای قانون و دیپلماسی – وجود دارد که متناسب با توصیف است. برای مثال ، بایدن بیش از گزارش های خبری در چهار سال گذشته نگاه نمی کند.

سالی یتس

یکی از اولین قربانیان پاکسازی ترامپ ، در راس سلسله مراتب وزارت دادگستری ، سالی یتس بود – و اکنون وی به عنوان یک رقیب اصلی دادستان کل در دوران بایدن شناخته شده است.

به عنوان معاون دادستان کل دولت اوباما ، یتس پس از تحلیف ترامپ به عنوان دادستان کل کشور شد و انتظار می رفت تا زمان تایید جف سشنز توسط سنا برای رهبری وزارت دادگستری در این نقش ایفای نقش کند.

اما به لطف فرمان اجرایی رئیس جمهور جدید مبنی بر ممنوعیت سفر به هفت کشور با اکثریت مسلمان به ایالات متحده ، او آنقدر دوام نیاورد. یتس به وکلای وزارت دادگستری دستور داد که از این دستور دفاع نکنند و کاخ سفید را عصبانی کرد. ده روز از ترامپ می گذرد ، ییتس – نه با یک تماس تلفنی ریاست جمهوری بلکه با یک نامه تحویل داده شده از سمت خود برکنار شد.

در حالی که یتس یک دموکرات است ، قبل از اخراج وی در محافل حقوقی واشنگتن به ویژه حزبی شناخته نشده بود. اما بومی جورجیا با حضور در کنوانسیون ملی دموکراتیک 2020 ، رئیس جمهوری را که وی را اخراج کرده بود به “ولگرد” متهم کرد[ing] حاکمیت قانون ”

وی همچنین در سنبله با سناتورهای جمهوری خواه برای دفاع از نقش خود در نظارت بر تحقیقات FBI که منجر به اتهامات کیفری علیه مایکل فلین شد ، که مدت کوتاهی به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ خدمت می کرد ، با او درگیر شد. وی در جریان شهادت خود در مقابل کمیته قضایی سنا ، به اقدام دادستان کل ویلیام بار در رد این اتهامات در اوایل سال جاری “بسیار نامنظم” اشاره کرد.

ماری یوانوویچ

تعداد زیادی از افسران خدمات خارجی شغلی در میانه وقایع منجر به استیضاح ترامپ گرفتار شدند. هیچ یک از ماری یوانوویچ برجسته نبودند ، که برکناری وی به عنوان سفیر در اوکراین در ماه مه سال 2019 واقعیت اصلی تحقیقات در مورد تخلفات رئیس جمهور بود.

مانند توماس-گرینفیلد ، یوانوویچ کار خود را در خدمات خارجی گذراند ، از جمله انتصابات در دو دولت جورج دبلیو بوش و اوباما. اعتبار شهادت لعنتی وی در جلسات استیضاح به دهها تجربه دیپلماتیک و تخصص وی بستگی داشت. کار او در مبارزه با فساد اداری باعث شد که متحدان ترامپ از طریق لشگر کشی علیه او ، براندازی یوانوویچ را تشویق کنند.

یوانوویچ پس از بورسیه در دانشگاه جورج تاون ، ژانویه گذشته از وزارت امور خارجه بازنشسته شد. اما وی هفته ها پس از بازنشستگی در اظهاراتی که ممکن است به عنوان یک مانیفست برای خدمات خارجی در دوره ترامپ تلقی شود ، ارزیابی سختی از دولت ارائه داد.

یوانوویچ در فوریه در جورج تاون گفت: “صریح بگویم: یک سیاست خارجی غیراخلاقی و با حدس و گمان که جایگزین تهدیدها ، ترس و سردرگمی اعتماد شود ، نمی تواند طولانی مدت باشد ، به ویژه در دنیای متصل به شبکه رسانه های اجتماعی و باهوش ما.” 12

الكساندر ویندمن

الكساندر ویندمن یكی دیگر از شخصیتهای اصلی حماسه استیضاح ، یك افسر ارتش با یك دهه تجربه به عنوان یك افسر منطقه خارجی بود. پیش از آن ، ویندمن در عراق در جنگ شرکت کرده بود و پس از زخمی شدن در اثر بمب کنار جاده در سال 2005 قلب ارغوانی را دریافت کرد. در سال 2018 ، وی به شورای امنیت ملی کاخ سفید (به همراه برادر دوقلوی خود ، یوگنی) معرفی شد.

شهادت خود ویندمن قبل از کنگره جزئیاتی را درباره تماس تلفنی ژوئیه 2019 با رئیس جمهور جدید اوکراین ، ولدیمیر زلنسکی ، هنگام درخواست ترامپ از زلنسکی برای کمک به تحقیق در مورد بایدن ارائه کرد. وی همچنین نگرانی خود را از آنچه “رفتار ناشایست” رئیس جمهور در هنگام تماس می داند ، به یك افسر اطلاعات گزارش داده بود.

شهادت ، ویندمن را در وسط طوفان آتش قرار داد ، زیرا رئیس جمهور وی را به بی وفائی متهم کرد. حتی از طرف متحدان رسانه ای ترامپ تلقیناتی مبنی بر اینکه ویندمن ، متولد کی یف ، خیانت به ایالات متحده پذیرفته شده خود بود ، وجود داشت.

به نظر می رسد که هر دو ویندمن با انتقام جویی روبرو شدند که در 7 فوریه برادران را از کاخ سفید بدرقه کردند و بلافاصله در ارتش مجدداً قرار گرفتند. رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ، این اقدام را تلافی جویانه تکذیب کرد ، اما ترامپ این کار را در توییتر انجام داد برای انفجار الكساندر ویندمن به دلیل “بسیار ناشایست” بودن و متهم کردن وی به نشت اطلاعات و احترام نگذاشتن زنجیره فرماندهی.

تا ژوئیه ، ویندمن اعلام كرد كه از ارتش بازنشسته خواهد شد ، وكیل وی ارعاب و قلدری ترامپ را مقصر می داند.

بانی گلیک

برکناری مقامات توسط ترامپ و ارتقا وفاداران می تواند تأثیرات ماندگاری داشته باشد
پیش از برکناری وی در 6 نوامبر ، بانی گلیک معاون مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده بود – آژانس مستقلی که بر صندوق های کمک و توسعه خارجی این کشور نظارت می کند.

گلیک کار خود را به عنوان یک افسر خدمات خارجی در وزارت امور خارجه آغاز کرد و همچنین در فرماندار مریلند ، لری هوگان ، جمهوری خواه ، به عنوان معاون وزیر پیری وزارت امور خارجه کار کرد. وی در ژانویه 2019 توسط سنا به عنوان معاون مدیر USAID تأیید شد.

گلیک به ویژه نسبت به ترامپ بی وفا یا مشکل ساز نبود ، و همچنین دلیل برکناری وی را به دولت ندانست. اما اشغال این نقش برای کاخ سفید که به طور فزاینده ای به مقامات مسئول در سراسر دولت اعتماد می کرد ، امور را پیچیده کرد.

برکناری گلیک در همان روزی انجام شد که دوره بارسا به عنوان مدیر اجرایی آژانس تحت قانون اصلاحات جایگزین های فدرال به پایان رسید و منابع به CNN گفتند که وی اخراج شد تا وی بتواند در سمت خود باقی بماند. به گلیک گفته شد استعفا دهد یا اخراج شود و منابع گفتند که او از استعفا خودداری کرد.

منابع به CNN گفتند که آنها می ترسند برکناری گلیک سهولت انتقال بین ریاست جمهوری ترامپ و بایدن در آژانس را به خطر بیندازد. یک منبع نزدیک به بانی گلیک به CNN گفت که با توجه به جمهوری خواه بودن وی علاقه ای به پیوستن دوباره به USAID تحت دولت بایدن نخواهد داشت. این شخص گفت که قبل از انتخابات از وی خواسته شد تا در انتقال کمک کند و او به تیم بایدن گفته است که خوشحال است که در یک ظرفیت غیررسمی و بدون حقوق برای کمک به انتقال آرام آژانس کمک می کند.

گلیک اکنون مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS) است ، یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن.

کریس کربس

تیراندازی بعد از انتخابات پس از انتخابات در 17 نوامبر رخ داد ، هنگامی که کریس کربس ، مقام ارشد امنیت سایبری وزارت امنیت ملی ، خروج نشان داده شد.

به عنوان مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت در DHS ، کربس شهرت فوق العاده ای پیدا کرده بود ، از جمله با قانونگذاران در هر دو طرف راهرو. اما وی پس از آنكه كربس و آژانس وی فعالانه بسیاری از ادعاهای مطرح شده توسط ترامپ و حامیان وی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات را آغاز كردند ، خشم رئیس جمهور و متحدانش را به دست آورد.

به نظر می رسد آخرین مشکل وقتی بود که آژانس كربس – به همراه گروهی از مقامات انتخاباتی – با صدور بیانیه ای به طور قطعی گفت: “هیچ مدرکی مبنی بر حذف یا از دست دادن رای گیری ، تغییر آرا یا به هر طریقی به خطر افتادن هیچ سیستم رای گیری وجود ندارد.” ”

ترامپ در توئیت خود به بیانیه CISA در توضیح تصمیم برای اخراج کارشناس امنیت سایبری 43 ساله اشاره کرد.

از زمان برکناری کربس ، وی همچنان با فشارهایی که باعث اخراج وی شد و ستایش مقامات رسمی انتخابات فدرال و ایالتی ، از جمله تیمش را ادامه داد. او اکنون از طریق یک حساب شخصی توییت می کند (که به سرعت بیش از 200000 فالوئر را به خود جلب کرد) و در دعوت به اطلاعات غیر مستقیم مستقیم تر عمل کرده است.

وی پس از اطمینان از رای گیری GSA در توئیتر نوشت: “به عنوان یک یادآوری ، هنوز هیچ مدرکی مبنی بر دستکاری سیستم ها و آرا election انتخاباتی وجود ندارد.” به دنبال کنفرانس مطبوعاتی توسط رودی جولیانی و تیم وکلای رئیس جمهور ، کربس با زبان غیرمعمول خشن و مستقیم به توییتر رفت و آن را “خطرناکترین 1 ساعت و 45 دقیقه تلویزیون در تاریخ آمریکا و احتمالاً دیوانه ترین” دانست.

انتظار می رفت كه كربز فارغ از نتیجه انتخابات ، به بخش خصوصی و بعد از انتخابات برود. وی نگفته است که چه چیزی در انتظار او است اما نشان داد که این ممکن است شامل فعالیت شخصی وی باشد ، و نوشتن در مورد معاون سابق خود – که پس از اخراج کربس استعفا داد – “من خوش شانس خواهم بود که یک شریک بیز را نیمی از گذشته خوب داشته باشم. “