اگر کارفرمای شما بخواهد واکسن Covid را بزنید چه باید بدانید

خبرهای روز جهان

داشتن نیروی انسانی که از ویروس کرونا ایمن شده است فواید واضحی دارد ، اما آیا کارفرمای شما می تواند واکسیناسیون شما را الزام کند؟

اما کارشناسان حقوقی می گویند که کارفرمایان می توانند برای گرفتن شلیک مجازات کنند. اینکه آیا آنها باید کار کنند مسئله دیگری است.

بعضی از مشاغل از قبل واکسیناسیون دارند. به عنوان مثال ، برخی از کارکنان مراقبت های بهداشتی ملزم به گرفتن عکس آنفولانزا هستند.

جی روزنلیب ، شریک و رئیس گروه کار و اشتغال در شرکت حقوقی Klein DeNatale Goldner در کالیفرنیا ، گفت: “این ایده که می توان واکسن ها را تعیین کرد کاملاً ثابت شده است.

هنگامی که واکسن Covid در دسترس قرار گرفت ، کارشناسان فکر می کنند برخی از کارفرمایان احتمالاً این کار را از کارگران می خواهند.

دیوید بارون ، وكیل استخدام در كوزن اوكانور ، گفت: “من كاملاً انتظار دارم كارفرمایانی وجود داشته باشند كه اجباری بودن آن را انتخاب كنند.”

اما حمایت های فدرال می تواند موارد استثنایی را فراهم کند. کارگران با شرایط پزشکی زمینه ای ممکن است تحت قانون معلولیت آمریکایی ها معاف شوند. و عنوان هفتم قانون حقوق مدنی می تواند به کارمندان با اعتقادات مذهبی “صادقانه” در برابر واکسن اجازه دهد که به دنبال محل اقامت باشند.

در این شرایط ، کارفرمایان باید محل های مناسبی را فراهم کنند. به گفته روزنلیب ، این می تواند به معنای اجازه دادن به کارمند برای کار در خانه یا استفاده از تجهیزات محافظتی شخصی در مطب همراه با سایر اقدامات ایمنی و بهداشتی باشد.

عدم تمایل به تزریق واکسن به دلایل اخلاقی یا سیاسی محافظت نمی شود.

اگر واکسیناسیون اجباری شود ، اگر کارمندی دچار عوارض جانبی منفی شود ، می تواند کارفرما را در برابر ادعاهای جبران خسارت کارگران بالقوه قرار دهد. و این می تواند باعث شود که بعضی از شرکت ها کوتاه مدت جلوی شرط اشتغال خود را بگیرند.

“اگر یک کارمند واکنش نامطلوبی نسبت به واکسیناسیون اجباری داشته باشد ، این می تواند کارگر شود حداقل ادعا می کند ، “گفت روزنلیب.

مجبور كردن كاركنان به گرفتن واكسن نيز مي تواند يك سردرد روابط عمومي براي شركت ايجاد كند.

روزنلیب خاطرنشان کرد: “کارمندان دوست دارند در مورد موضوعات سیاسی بحث کنند ، و حکم واکسن در این بحث دامن می زند.” این صحبت ها می تواند بیرون از دیوار شرکت و به رسانه های اجتماعی نشت کند.

“سپس کارفرما در معرض مکالمات شبکه های اجتماعی قرار می گیرد که در غیر این صورت نمی خواهند در معرض آن قرار بگیرند.”

به جای مأموریت ، کارفرمایان می توانند کارکنان را تشویق و انگیزه دهند تا واکسینه شوند.

روزنلیب گفت: “من فکر نمی کنم کسی بخواهد آن را مجاز کند. آنها فقط احساسات بد ناشی از یک برنامه اجباری را نمی خواهند.”

وی به کارفرمایان پیشنهاد کرد رویکردی چند جانبه داشته باشند: به کارگران اجازه دهید واکسن را در زمان شرکت دریافت کنند ، رهبری ارشد ارتقا got واکسن را به آنها بدهند و اتحادیه صنفی را برای تبلیغ شلیک درگیر کنند.

وی همچنین گفت که کارگرانی که این واکسن را دریافت نمی کنند نباید مورد تبعیض قرار گیرند.